Nemyslíš-zaplatíš je největší celostátní kampaň Ministerstva dopravy zaměřená na věkovou skupinu řidičů do 25 let a nejčastější příčiny jejich dopravních nehod.
Má řidiče varovat před hrozícím nebezpečím na silnici. Kampaň se snaží ovlivňovat zejména prostřednictvím hraných video-spotů chování účastníků silničního provozu vyvoláváním negativních emocí.
Kromě mediálně známější série zmiňovaných videí (které začínají jízdou autem, následně je ukázán rizikový děj, kterého se dopustil řidič – agresivní či rychlá jízda, drogy za volantem apod., přičemž video končí jeho následky) kampaň Nemyslíš-zaplatíš také donedávna obsahovala rozšířenou verzi, která byla ke shlédnutí na speciálně vytvořeném webu: www.nemyslis-zaplatis.cz. Zde měli kromě obecných informací návštěvníci také možnost shlédnout a vyslechnout výpovědi účastníků dopravních nehod a pozůstalých.
Na této části kampaně se významně podílelo ČSODN. V současné době (únor 2012) není k dispozici, ale stále fungují facebookové stránky Nemyslíš-zaplatíš, které jsou s počtem téměř půl milionu uživatelů nejúspěšnějším facebookovým profilem v ČR.